Hatékony Online Ügyfélszerzés

Legyen szó online vagy offline üzletről, a hatékony ügyfélszerzés mindenki számára mérvadó a profitmaximalizálás érdekében. Noha számtalan offline módszer is létezik, ezek általában csak a fizikai üzletek számára biztosítanak népszerűséget, vagy meglévő piaci pozíciónkat erősíthetik meg.

Egy kisebb vállalkozás, amely most indul el az online világ értékesítésének labirintusán, teljesen feleslegesen hirdet újságban vagy szórólapon, esetleg plakáton. Csak minimális szinten fog a honlap látogatószáma változni és egy országos, óriási tőkét igénylő offline kampány nélkül szinte észrevétlen marad a bevétel növekedése is.

A megoldás tehát a hatékony online ügyfélszerzésben keresendő! Ha rendelkezünk weboldallal, értékesítő landing oldallal vagy webáruházzal, akkor azt elsőre csak is interneten érdemes hirdetnünk.

A szolgáltatásaink és termékeink ugyanis sokkal nagyobb hatékonysággal fognak érdeklődőkre találni az interneten, emellett egyféle online piackutatási tesztként is megállja helyét az online marketing és értékesítési stratégia. Azonban az online ügyfélszerzés igen összetett és bonyolult feladatok sokaságát foglalja magába, amelyet csak is hozzáértő szakemberrel vagy csapattal érdemes elvégeztetni.

Szeretne Ön is több bevételt termelni céges weboldalával, webáruházával? Kérje díjmentes ajánlatunkat és segítünk az online ügyfélszerzésben! >>>

keresőoptimalizálás
tanácsadás

Ügyfélszerzés

Az online értékesítés alapja az ügyfélszerzés!

Az e-kereskedelem, vagyis az interneten történő, elektronikus úton lebonyolított értékesítés ma már alap követelmény a vállalkozások számára.

Bár nagyon sok fizikai üzlet készít webáruházat, mára már rengeteg, raktár és üzlethelyiség nélküli webshop is van az interneten.

Ezek tulajdonképpen továbbértékesítik más cégek termékeit, jutalékért cserébe. A fizikai árucikkek mellett viszont a különböző szolgáltatások árusítása is nagy népszerűségnek örvend az online világban.

Ahhoz, hogy a mi cégünk is jól jövedelmezzen és profitot termeljen, sokféle jogszabályt betartása mellett kell, hogy hatékonyan üzemeljen.

Azonban manapság már alapelvárás, hogy gyorsan és egyszerűen áttekinthető, letisztult mobilbarát honlap várja a látogatókat a mindenféle hordozható eszközön is elérhető weboldalon. A szép weboldal, a kedvező árak, az állandó akciók és az ügyfélcentrikus kapcsolattartás azonban mit sem ér, ha nincs látogatónk, akiknek értékesíthetnénk.

Az persze már világossá vált a kezdő online vállalkozók számára is, hogy ügyfelek nélkül nem tudnak bevételt termelni. Az online értékesítés kulcsfigurái tehát a látogatók. Így az egyik legfontosabb feladat, hogy az üzleti stratégiáinkban az online ügyfélszerzést is megtervezzük.

Az online ügyfélszerzés legfontosabb lépései:

N
1. Jól határozzuk meg a célpiacunkat
N
2. Megfelelő módszerrel irányítsuk őket a weboldalunkra
N

3. Teremtsünk olyan feltételeket, amelyek alapján látogatókból ügyfelekké válnak

Ügyfélszerzés

Így válhat látogatóból vásárló az online ügyfélszerzés során!

Ahhoz, hogy valódi ügyfeleink legyenek, olyan látogatókat kell az oldalunkra irányítanunk, akik érdeklődnek az adott szolgáltatás vagy termék iránt. Még régen általánosan elfogadott nézet volt, hogy „minél több látogatót vonzzunk az oldalra és majdcsak lesz belőle olyan, akit érdekel is amivel foglalkozunk”, ma már inkább koncentráltan csak a célközönséget érdemes az oldalra irányítani. Így megspórolva a felesleges látogatókért kifizetett összegeket és a szerveren kialakuló felesleges terhelést.

Fontos, hogy az irreleváns látogatók nem lesznek hasznunkra, hiszen azonnal visszafordulnak weboldalunkról és így növelik a rossz értékeket a Google szemében, mint a visszafordulási arány, vagy a kevés oldalon töltött idő, ezt követően pedig kevésbé hasznos weboldalnak fogja később a természetes találati listán rangsorolni a honlapunkat adott kulcsszavakra.

Legyen inkább kevesebb látogatónk, de az mind olyan, aki minőségi érdeklődő (Lead). Érdeklődik a szolgáltatásunk vagy termékünk iránt, így nagy valószínűséggel (ha meg tudtuk győzni és az áraink is megfelelőek), ügyfelünkké, vásárlónkká válhat.

A célközönség meghatározása tehát rendkívül fontos. Ha megszabtuk az érdeklődési kört, a területi határokat, a kort, a nemet és esetleg más adatokat, akkor már is megcélozhatjuk őket. Erre kiváló platform a Google Ads Hirdetés, a Facebook Hirdetés és a Youtube Hirdetés is.

Érdemes több felületen is jelen lennünk, amelyen a célközönségünk is jelen van. Minden felületen természetes módon (ingyenes posztokkal) és kiemelt, fizetett hirdetésekkel is „támogassuk weboldalunkat”, így növelve az online értékesítési kampányunk sikerességét.

Arra azonban ügyelni kell, hogy ha az első két pontot sikeresen teljesítve, a megfelelő embereket, a megfelelő oldalra irányítottuk is, rajtunk múlik, hogy fel tudjuk-e kelteni bennünk a vágyat, hogy ügyfelekké avanzsáljanak. Ehhez gyors, átlátható, letisztult felületre, logikusan felépített menüpontokra és egyszerű használhatóságra van szükség.

Legyen informatív leírás, képekkel és akár videókkal feltuningolva, és hagyjunk helyet a vásárlói elégedettség kinyilvánításának is. Ezeket mind kedvelik a látogatók és bizalmat keltve bennük, akár már az első látogatás alkalmával vásárlásra ösztönözheti őket.

Segítünk Önnek is, hogy minőségi látogatókhoz jusson és megsokszorozza bevételeit! Kérje díjmentes tanácsadásunkat és ajánlatunkat most! >>>

google
statisztika

Ügyfélszerzés

Online ügyfélszerzés keresőoptimalizálással és fizetett hirdetéssel!

Az online ügyfélszerzésnek és értékesítésnek rengeteg formája van. Noha vannak olyan elavult módszerek mint a banner csere és olyan, inkább keresőmotoroknak szóló megoldások, mint a PR cikkekbe elhelyezett linkek, még számtalan különleges megoldás is létezik.

A legnépszerűbbek mellett olyan megoldásokkal is találkozunk, mint a kuponozás, a közösségi tömegvásárlás, az MLM stratégia, a személyes megszólítás, a tartalommarketing, az influencerekkel (véleményvezérekkel) való vásárlásra ösztönzés és a hűségprogram.

A leghatékonyabb módszerek azonban még mindig a keresőoptimalizálások és a fizetett hirdetések. A Google, mint a legnépszerűbb kereső a világon, nagyon fontos platform.

Ezért megéri Google fizetett hirdetésekkel online kampányt indítani felületein, hogy az egyes aloldalain (pl. Youtube) és további Google partner oldalak (Google AdSense programban résztvevő oldalak), illetve magában a keresőben a Google természetes találati lista élén jelenhessünk meg az érdeklődők számára.

A keresőoptimalizálással viszont hosszútávon tehetünk szert stabil pozícióra a legfontosabb kereső kifejezésekre, amelyek hozzánk és termékeinkhez kapcsolhatóak. A hatékony online ügyfélszerzés tehát csupán a sikeres online értékesítési stratégián múlik.

Amennyiben az Ön cégének is szüksége lenne egy sikeres értékesítési stratégiára a hatékony online ügyfélszerzéshez? Keressen fel bennünket bátran! >>>