Online Marketing Stratégia
Az online marketing hatékonyságát megannyi statisztikai adat támasztja alá, ez nem is csoda, hiszen számos előnnyel rendelkezik az offline lehetőségekhez képest. Az online marketing megoldásokat pontosan tudjuk mérni és elemezni. Pontosan láthatjuk a Facebook marketing, Google hirdetések eredményességét, megtérülését és nagyon jól értelmezhető, átlátható a Google kulcsszó keresőoptimalizálásra fordított energia is.
Egy jól felépített online marketing stratégia és értékesítés jóval költségtakarékosabb is sok egyéb marketing és értékesítési eszköznél. Egy profi online marketing és keresőoptimalizálásra szakosodott ügynökséggel a cége sokat nyerhet, sokkal jobban teljesíthet a versenytársainál! Az online értékesítés és marketing fejlesztése alapvető, szükséges tényezővé válik a vállalkozása életében!


Előnyök
Az online marketing stratégia fontossága
Tervezés nélkül szinte lehetetlen sikert elérni. Ez pedig nem csak a fizikai üzleteknél fontos szabály, hanem az online értékesítés során is.
Amennyiben nincs egy jól megtervezett online marketing stratégiánk, akkor csak a szerencsénkben bízhatunk, hogy elvérzik-e a cégünk vagy sem.
Azok, akik szeretnének már rövid időn belül is sikereket elérni, nem hagyatkozhatnak elavult marketing módszerekre.
Számukra egy olyan csapat segítsége szükséges, akik nagy online marketing szakmai tapasztalattal és gyakorlati tudással rendelkeznek, hogy hosszútávon képesek legyenek hatékony bevételszerző módszereket kínálni.
Az online vásárlók megszerzése egy igen komplex folyamatból tevődik össze, ezért célszerű kiszervezni. Egy profi online marketing csapat ugyanis tisztában van a legfrissebb Google, Facebook trendekkel és a leghatékonyabb módszerekkel, amelyekkel valóban értékes, érdeklődő látogatókat kaphat a céloldal.
Így a weboldalon vagy webáruházban már nem kell a látogatók győzködésére külön energiát pazarolni, hiszen eleve csak olyan látogatók böngészik majd a céges oldalainkat, akik érdeklődnek a szolgáltatások vagy a termékek iránt.
Stratégia
Mit tartalmaz egy sikeres online marketing stratégia?
Az online marketing stratégia igen összetett lépések sokaságát tartalmazza, amelyek mindegyike akár többféle módon is megvalósítható. Az egyes lépések között vannak át nem ugorható elemek és egymásra épülő szintek is, így fontos, hogy a csapat átláthassa az elejétől a végéig ezen folyamatokat.
Az online marketing stratégia lépései:
1. Piac feltérképezés
3. Platform elemzés
5. Folyamatterv elkészítése
6. Online kampányjavaslatok összeírása
Ahhoz, hogy az online marketing stratégiánk végül hatékony eredményeket hozzon, fontos, hogy megismerjük a vállalkozás és a céloldal céljait, célközönségét, termékeit és szolgáltatásait. Így egy teljesen személyre szabható, egyedi módszer valósítható meg. A közös gondolkodás elősegíti a koncepciós terv elkészítését és a megvalósítást is.
Akárcsak más területen, az online világban is fontos, hogy megismerjük a versenytársakat is, kutatást végezzünk velük kapcsolatban. A versenytársaktól érdemes tanulni, hogy még jobbá váljon a mi vállalkozásunk, ők is nagyon jók, de mi szeretnénk még jobbak lenni!
Mivel minden online üzlet más és más, mindig az adott szektor célközönségét kell megfigyelnünk és ez alapján meghatározni az értékesítési felületeket és hirdetési platformokat. Mivel nem mindegy, hogy melyik felületen milyen kommunikációt alkalmazunk, ezért a leghatékonyabb módszereket előre ki kell dolgoznunk.
A tervezés célja, hogy eredményesen köthessük össze a felületeken található célközönséget a nyújtott szolgáltatásokkal, hogy minél magasabb konverzió számot érhessünk el.
Az online kampányok segítenek, hogy egy egyszerű kereső felhasználóból, közösségi oldal látogatóból vagy online videó nézőből konkrét érdeklődő, weboldal látogató válhasson. Az ilyen, releváns látogató pedig nagy valószínűséggel előbb fog a webáruházunkban terméket rendelni vagy szolgáltatásainkat igénybe venni és ügyfelünké válni.
A sikeres stratégiát pedig ütemezni kell, hogy állandó jelleggel hozzon új érdeklődőket úgy, hogy közben a meglévő ügyfeleinket is visszacsalogassa. A sikeres online értékesítési kampányok egymásra építésével pedig egyre nagyobb eredmények érhetők el.
SEO
Miért fontos része a SEO az online marketing stratégiának?
A SEO (Search Engine Optimization) vagyis a keresőoptimalizálás, talán a hosszú távú ügyfélszerzés szempontjából az egyik legkiemeltebb helyen áll a webáruházak és a weboldalak online marketing stratégiái között.
Célja ugyanis, hogy a Google kereső találati listájában minél kiemelkedőbb helyezést érhessünk el. Általában már az első oldalon való szereplés is kielégítő és érezhető bevételnövekedést eredményez, de Google harmadik, második és a Google első helyezés akár meg is sokszorozhatja a korábbi bevételeinket.
A Google ugyanis a megfelelő érdeklődőket díjmentesen irányítja majd az oldalunkra azokra a fontos kulcsszavakra, amelyeket közösen határozunk meg. Így pedig kizárólag olyan látogatói lesznek a céloldalnak, amelyek kimondottan érdeklődnek az adott témakör vagy konkrét szolgáltatás és termék iránt.
Ezekből a minőségi látogatókból pedig nagyon nagy valószínűséggel már az első látogatás alkalmával ügyfelek vagy vásárlók válhatnak.


A Google jelentősége az online marketing stratégiában
A Google nem csak a keresőoptimalizálás révén fontos, amivel hosszútávon garantálhatja egy weboldal pozícióját a keresőben, hanem már rövidtávon is képes megoldásokat nyújtani. A Google Ads hirdetésekkel ugyanis lehetőségünk van azonnali eredményeket produkálni.
A megfelelő célközönség és kulcsszó elemzést követően, már a Google hirdetési kampány első napján érdeklődőket hozhat. A kampány előnye, hogy keresőoptimalizálás nélkül is képes a találati lista első helyére röpíteni egy oldalt.
Bár ez nem az organikus listában, hanem a fizetett hirdetések részben, külön befektetéssel érhető el, mégis azonos hatékonysággal vonzza a minőségi látogatókat.
A minőségi látogatókért pedig nem megjelenés alapon, hanem kattintás alapon kell fizetnünk. Így csak a hozzánk irányított érdeklődő látogatók után kell minimális díjat fizetnünk, amely megtérül a hatékony online ügyfélszerzésnek köszönhetően. Ne feledje! Befektetés nélkül nincs nyereség!
Ezeket érdemes tudni a Google keresőóriásról és a keresőoptimalizálásról:
A Google a világ egyeduralkodó keresőmotorja
Napi több milliárd kulcsszavas, keresőszavas keresést hajtanak végre rajta keresztül
Rövid és hosszú távon is alkalmazhatjuk az online vevőszerzésre
A keresőoptimalizálás megsokszorozhatja a weboldalunk látogatottságát, növeli az oldalon töltött időt
A Google fizetett hirdetéseit és a keresőoptimalizálást érdemes egymás mellett, párhuzamosan elvégeztetni, lehetőleg ugyanazzal a online marketing ügynökséggel, csapattal, hogy egymást segítve rövid és hosszú távon is állandó minőségi látogatót generáljanak és maximalizálják a bevételt az oldalunkon. Azok az oldalak tulajdonosai, cégek, amelyek nincsenek a Google első vagy második oldalán, óriási bevételektől esnek el.
Stratégia
Ezek a legfontosabb szempontok a sikeres online értékesítési stratégia során
Ahhoz, hogy sikeresek lehessünk az online szolgáltatás értékesítésben vagy termék eladásban, egyaránt kell megfelelnünk a Google algoritmusainak, irányelveinek és a felhasználóknak is.
A Google szakemberei azonban manapság már igyekeznek olyan mesterséges intelligenciával felvértezett algoritmusokat, szoftver megoldásokat készíteni, amelyek képesek szimulálni a felhasználói szokásokat és érdeklődéseket, így egyre nagyobb hangsúlyt fordítanak arra, hogy a minőségi oldalak kerüljenek a találati lista elejére.
Ami tehát egy felhasználónak jó, az jó a Google számára is. Fontos, hogy a legújabb trendek és szabályok szerint ne legyenek óriási, mindent eltakaró felugró ablakok, zavaró reklámok és felesleges tartalmak az oldalainkon.
A céges honlapunk gyors szerveren, gyors sebességgel töltődjön be a felhasználónak és lehetőleg minden eszközön azonos tartalommal. Vagyis ne csak számítógépen, hanem laptopon, táblagépen és okostelefonon is ugyanazt láthassák a felhasználók, az adott eszközre optimalizált külsőben.
A Google egyik legfontosabb algoritmusa a Google mobilbarát algoritmus, amely célja, hogy azon weboldalakat helyezze előre a felhasználók számára a Google kereső természetes találati listáján, amelyek mobilra optimalizált tartalommal rendelkeznek.
A felületek legyenek letisztultak, a menüpontok és a kategóriák logikusan felépítettek, a tartalom pedig egyszerűen átlátható. Legyen az oldalon mindig olyan rész, amely pár naponta frissül és lehetőleg minél informatívabb, hasznos tartalommal ellátott szöveges és képi anyagokat tartalmaz.
Lehetőségünk van híreket, eseményeket vagy blogbejegyzéseket is közzé tenni, amely tartalmazza a legfontosabb kulcsszavainkat és elősegítik a belső linkeléseinket, a belső linkhálózat értelemszerű felépítését. Mutathatnak egy-egy termékre, szolgáltatásra vagy kategóriára is.
Legyünk természetesek, ugyanis ma már nem hatékony, ha erőltetve halmozzuk a kulcsszavakat egy-egy írásban. Kerüljük az olyan illegális (Black Hat Seo) módszereket, mint a robotokkal való SPAM-elés, a tömeges linkelés, a háttérrel azonos színnel írt szövegek, a kulcsszó halmozás vagy éppen a linkkatalógusokban való tömeges jelenlét.
Csak erős külső oldalakról szerezzünk linkeket, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak a szolgáltatásunkhoz vagy termékeinkhez.


Minőség
Kerüljük a filléres és első helyet ígérő szolgáltatásokat!
Fontos, hogy azok a céges honlapok, amelyek minimális díjakért cserébe nem garantálnak semmit messzire kerülendők.
Ugyancsak kételkedjünk azonban akkor is, ha túlmagas díjért cserébe akarja valaki azt garantálni, hogy weboldalunk a keresőben első helyre kerül akármelyik kulcsszóra.
Az első helyet nem lehet garantálni még fizetett hirdetés esetében sem, hiszen a Google saját algoritmusa egyéni érdeklődés alapján, ugyanígy a Google kampány licitbeállításai alapján rangsorolja egy-egy keresésnél a hirdetések sorrendjét is.
Az organikus találati listában pedig szintén közre játszik az egyéni érdeklődési kör és sokszáz más egyéb algoritmus tényező is. Biztosan vannak olyan kulcsszavak, amelyekkel egyszerűen kerülhetünk a Google első oldalára vagy az első helyre is, de garantálni hosszú távon szinte lehetetlen.
Arra is ügyelni kell, hogy tapasztalat nélküli, önmagát SEO szakértőnek kikiáltó kezdőket vagy lenyomozhatatlan cégeket sem szabad megbíznunk ilyesfajta feladatokkal, mindig tekintsük át a referenciákat. Ha rosszul választunk, és rossz módszerek kerülnek alkalmazásra a keresőoptimalizálás során, akár jó időre ki is tilthatják a weboldalunkat a Google találati listából.
Még néhány évvel ezelőtt az volt az elfogadott meglátás, hogy minél több látogatónk legyen, ma már inkább a „kevesebb az néha több” elv érvényesül. Ugyanis még régen azt gondolták, hogy a sok látogató között nagyobb eséllyel lesz majd olyan, aki érdeklődik, addig ma már elég csak azokra koncentrálnunk, akiket tényleg érdekel a szolgáltatásunk vagy a termékünk.
Így inkább legyen kisebb a látogatószám, de magasabb a konverzió, az oldalon töltött idő mennyisége, hiszen így nem csak a weboldal leterheltségét csökkenthetjük, de a bevételeinket is ténylegesen növelhetjük.
Kockázatmentes
Ne bízza a véletlenre! Válassza az ingyenes, sikerdíj alapú keresőoptimalizálást!
Önnek egyetlen egy forintjába sem kerül cégünk szolgáltatása mindaddig, még nem értük el az ígért sikert! Így biztosan érdekeltek leszünk abban, hogy sikerre vigyük az Ön céges weboldalát is!
A díjmentes, teljesen ingyenes keresőoptimalizálás sikerdíj alapon történik. 0 Forintos befektetéssel kerülhet a Google elejére a legfontosabb kulcsszavakra és csak az elért eredmények után kell majd fizetnie.
Szolgáltatásainkról ingyenes ajánlatot adunk, díjmentes szaktanácsadással, így Önnek semmi vesztenivalója nincsen!